PartsPIM! Voor wie?

Heeft u als directie PartsPIM systeem nodig voor uw dagelijkse werkzaamheden, nee niet echt. Maar wel om uw organisatie toekomstbestendig wilt maken. PartsPIM zal namelijk op termijn uw ROI helpen te verhogen.

PartsPIM verdient zich in no-time terug!

Hieronder geven wij u een aantal redenen, waarom!

Heeft u als directie PartsPIM systeem nodig voor uw dagelijkse werkzaamheden, nee niet echt. Maar wel om uw organisatie toekomstbestendig wilt maken. PartsPIM zal namelijk op termijn uw ROI helpen te verhogen.

U weet het als CEO of CFO dat Rendement op investering, “Return On Investment” (ROI), een hele belangrijk pijler is of zal worden binnen uw organisatie. Het starten met PartsPIM is een relatieve kleine investering, echter begrijpen wij goed dat u daar kritisch naar kijkt om te starten met nieuwe software.

Gelukkig weten wij dat het gebruik van PartsPIM zichzelf in no-time terug zal verdienen.  Hieronder geven wij u een aantal redenen, waarom!

Snel uw ROI verhogen.

Uw wilt waarschijnlijk meer rendement uit uw opbrengsten, daarom is het belangrijk om de RIO te verhogen waardoor ook de kosten zullen zakken. Introduceer PartsPIM binnen uw organisatie, dan kunt u uw producten arsenaal sneller en veel eenvoudiger importeren, beheren, verrijken en koppelen aan de diverse verkoopkanalen. Dit gaat gepaard met besparing op het gebied van veel tijd omdat de productgegevens altijd en overal beschikbaar, op deze manier bent u de concurrentie altijd een stap voor.

Tijdbesparende automatisering van de dataverwerking!

Met PartsPIM heeft u al uw productgegevens centraal opgeslagen en wordt daar ook beheerd. Vanwege de meerdere mogelijkheden van koppelen, is het niet meer nodig deze hand matig aan te passen. Bent u ook aangesloten op datapools, dan heeft u het voordeel dat de data altijd in het juiste formaat zal worden geïmporteerd en/of geëxporteerd worden. Tevens kunt u diverse rechten geven aan de gebruikers, waardoor bijvoorbeeld een vertaler alleen maar de juiste productgegevens krijgt te zien om te bewerken.

Terugbrengen van de faalkosten!

Als alle productinformatie klopt, weten wij uit ervaring dat de kans op faalkosten door fouten, een heel stuk kleiner zal zijn. Verder zorgt PartsPIM ervoor dat uw klanten altijd up-to-date productinformatie zal kunnen vinden op bijvoorbeeld uw webshop of B2B-portaal.

Happy medewerkers.

U zult ervaren, zoals al die andere klanten van PartsPIM die u voorgingen, dat niet alleen uw klanten tevreden zullen zijn maar ook uw medewerkers. Zij zullen veel minder tijd kwijt zijn met handmatig bijhouden en verwerken van de productinformatie. Ze hoeven niet iedere keer weer opnieuw bijvoorbeeld productgegevens van de fabrikant te kopiëren en te plakken. Uw medewerkers zullen veel efficiënter werken wat weer direct impact heeft op uw omzet. Ook zal de kans groter zijn dat uw medewerkers door deze prettige manier van werken langer bij uw organisatie blijven betrokken en niet iedere keer weer nieuwe medewerkers hoef te werven en te trainen.

PartsPIM is verder uitermate geschikt voor:

Sales & Marketing teams:  In een concurrerende markt is het van zeer groot belang dat de consument wordt voorzien van uitgebreide en bijgewerkte productinformatie. Niet alleen maar voor een webshop of B2B portaal, maar voor alle beschikbare verkoopkanalen. Ook nieuwe producten kunt u met PartsPIM snel op de markt zetten. Zonder PartsPIM is het echt niet mogelijk, eigenlijk onmogelijk, snel wisselende informatie bij te houden.

Voorraadbeheerder:  U heeft totale controle en overzicht van het productportfolio en de uitgebreide data over elke SKU. We begrijpen dat u als voorraadbeheerder direct overzicht van de verkoop voorraden wilt kunnen zien. In PartsPIM worden geen voorraden opgeslagen, dat gebeurt veelal in een zogenaamd ERP systeem. Het mooie is dat PartsPIM kan worden gekoppeld met de meeste van deze systemen. Op deze manier heeft u altijd overzicht in de voorraden en alle andere belangrijke productgegevens.

Fabrikanten en leveranciers:  Voor fabrikanten zijn de verkoop van hun producten op verschillende zaken te organiseren, zoals via webshop of webshops van partners, of via groothandels, distributeurs, inkoopgroepen, retailers, vertegenwoordigers of direct aan de eindgebruiker. Welke route u uiteindelijk gebruikt, belangrijk is dat u als fabrikant altijd de juiste ProductData presenteert. Wanneer uw verkoopkanalen kunnen rekenen op goed onderhouden productinformatie, inclusief beschikbare standaarden als ETIM en GS1. PartsPIM helpt daarbij, want al de benodigde standaards en classificaties zijn als aanwezig binnen het programma.

Groothandelaren:  Als groothandel heeft u vaak heel veel producten in uw assortiment van verschillende leveranciers. En omdat deze assortimenten regelmatig veranderen is het heel belangrijk dat u het overzicht niet verliest op de beschikbare producten. Tevens is het mogelijk om super eenvoudig productinformatie te importeren uit de datapools waardoor u altijd goede kwaliteit data tot uw beschikking heeft.

Bent u klaar voor
PartsPIM?